Hanya dengan mengingati Allah, jiwa akan tenang...

Tuesday 3 July 2012

Aku Hamba Yang Berdosa...

 

Ya Allah ampunkanlah segala dosaku
Ya Allah maafkanlah kejahilan hambaMu ini
Ku sering melanggar laranganMu
Dalam sedar ataupun tidak
Ku sering meninggalkan suruhanMu
Walau sedar aku milikMu
Bilakah diri ini akan kembali
Kepada fitrah sebenar
Pagi kuingat petang kualpa
Begitulah silih berganti

Ya Allah,
Kau pimpinlah diriku ini
Yang mendambakan CintaMu
Aku lemah aku jahil
Tanpa pimpinan dariMu
Ku sering berjanji di depanMu
Sering jua ku memungkiri
Ku pernah menangis keranaMu
Kemudian ketawa semula
Kau maha pengasih
Kau maha penyayang
Kau maha pengampun
Kepada hamba-hambaMu
Selangkah ku kepadaMu
Seribu langkah Kau padaku

Ya Allah,
Diri ini tidak layak ke syurgaMu
Tapi tidak pula aku sanggup ke nerakaMu
Kutakut kepadaMu
Ku mengharap jua padaMu
Mogaku akan selamat dunia akhirat
Seperti rasul dan sahabat

Ya Allah,
Mata ini menangis mengingatkan dosa yang bergunung,

Ya Allah,
Takut mencengkam diri,dengan adanya dosa-dosa ini. 

[Syukur ,Syukur., Syukur, andai diri ini terlepas dari azabNya.]  


No comments:

Post a Comment